A következő lapon, egy „hangsúlyos" háttérhez választott téma kivágását illusztrálom.
Amikor a háttérbe illeszteni kívánt téma, annak csak kicsiny részét foglalja el, és maga a háttér nagysága is a kezelhetőségen belül van, akkor a papmaszkot hozzáragasztom a háttérhez. Természetesen figyelembe véve, hogy a téma a háttér kívánt részéhez kerüljön. Jelen esetben az alsó széléhez ragasztottam. Nem viszem át a rajzot a furnérra, mert az sokkal kényelmetlenebb megoldás lenne. A maszkon történő kivágás, egyben vágási jelölést is ad a háttér lemezen. A foltot a háttérlemezbe ragasztom nem a maszkba. A felső képen, a maszkon át, látom a témát, az alsón pedig a háttéren, azaz magát az eredményt - a képet.
Természetesen, ha nagyobb terjedelmű háttér van, és a téma kicsi, akkor nem a háttérlemez széléhez, hanem a lapjához ragasztom. Az is lehet, hogy a háttérbe nem egy témát illesztek be. Ilyen esetben annyi maszkot ragasztok külön-külön, amennyi szükséges.
Nagy tábla esetén, a teljes képet több -akárhány - témára lehet szétszedni, külön-külön elkészíteni -amit jóval könnyebb kezelni -és majd a kész témákat - a kiegészítő háttereket, összevágni.
Az itt látható ablakok, ajtók, sőt a gázlámpa is, celluxra van felépítve. Az alsó képen - a hátoldal látható, és látható rajta, a celluxon felépített képrészlet.
A Vágási képen láthatók, a falsarok vakolathiánya miatt kilátszó téglafal fugái. A fugák csak grafittal vannak meghúzva, ragasztás után finom Retussal lesznek elkészítve.
Az itt látható baloldali képen a nyitott ablakok árnyékai, sőt az egyik nyitott ablakszárny is, csak grafittal van felrajzolva. Ezek majd durva retussal lesznek elkészítve.
A jobboldali képen a nyitott zsalugáteres ablakszárny lécei között-, mellett- látható világos csíkok, széles illesztési hézagok, amelyek ragasztáskor enyvvel töltődnek ki, és adják meg a kívánt árnyékhatást.